Friday 20 July 2012

Salam Ramadhan::: FLAN FRUIT CAKE

Assalamualaikum...

Lambat lagi bersiaran hari ini.. Ari ni baaaaanyk sgt kerja.. Tempahan Last Minit, tapi ALHAMDULILLAH.. Berjaya juga menyiapkan.. Kaki Pun da sengal2..Blakang pun da sakit..

Syukur Alhamdulillah... Sabtu ni da mula kite berpuasa.. Bulan yang sgt2 di nanti2kan oleh umat manusia di seluruh dunia. Bulan yang Membawa 1001 penceritaan dan permulaan serta pengabdian. Bulan yang menuntut kita beribadah sebanyak yang mungkin kerana tiada yang menjadi penghalangnya.. Alhamdulillah, ALLAH masih lagi memberi peluang kepada kita utk mengharungi BULAN RAMADHAN ini.. ayuh ya kawan2, kita mengimarahkan bulan ini.. Tahun ini sedikit berbeza bg Cik As. Hal ini kerana tahun ini menyambut RAMADHAN bersama suami.. :) Pasti bermula satu lagi perubahan dalam fasa kehidupan Cik As. Tahun sebelumnya, bersama-sama rakan serumah tapi kini bersama suami tersayang.. INSYA ALLAH... mudah2han semuanya Akan berjalan Lancar..








Berbalik pada entry yang Cik As nak masukkan hari ini, hurm minggu lepas, rakan FB Cik As, Ina, dok PM d FB. Dia nak menempah kek dan juga PAVLOVA.. ALHAMDULILLAH.. Cuma kali ni, dia nak tempah FLAN FRUIT CAKE.. haaaa? kek apo plak ni ha.. x penah plak tahu dan xtau kewujudannya..

Maka, bermulaah episod GOOGLE.. heee.. banyak juga Resepi yang Cik As Jumpa.. Tapi ade yang rumit.. Ada yang Senang.. Heheheh sudah semestinya la Cik As cari yang Senang.. heeee... Rupa2nya, FLAN FRUIT CAKE ni adalah Kek Span yang di lapisi Fresh Cream dan juga Buahan2... hurmm agak mudah juga.. Maka Ptg td, Cik As pun membuatnye.. Terima Kasih Cik As ucapkan pada blog CITARASAWAN.. Resepi yang sgt mudah.. hehhehe










Insya ALLAH, nnt Cik As Bagi Resepi ya.. tiba2 mate ni berat plak ha... heheheh

APe2 pun, Selamat Meyambut Ramadhan...


Psst... Besday Cik As mengikut kalendar Islam jatuh pada 1 RAMADHAN.. :)

No comments:

Post a Comment